Jauno verslo komunikacija soc. tinkluose: kad tinkamai save pateiktum, turi save pažinti

Bandydami pristatyti savo verslą ar produktą socialiniuose tinkluose smulkaus verslo atstovai ar verslą nuo nulio dar tik pradedantys dažnai daro vieną iš dviejų klaidų: arba per daug susikoncentruoja į save ir visai neįsiklauso į tikslinę auditoriją, arba laikosi kažkieno sukurtų šablonų, kurie jų atveju visai netinka. Vilma Žmakova, komunikacijos internete ir savęs pažinimo specialistė, padedanti smulkiems verslams būti matomiems internete, sako, kad šios klaidos kyla pirmiausia todėl, kad pamirštame įsiklausyti į save ir atrasti autentišką istoriją, kuria ne tik malonu, bet ir verta dalytis. 

„Galima rasti daug online kursų, kurie padės išmokti naudotis vienais ar kitais darbo internete įrankiais. Tik kas iš to, jei išmoksite sukurti „Facebook“ video, bet bijosite stoti prieš kamerą, neturėsite, ką pasakyti arba kalbėsite nuobodžiais šablonais. Žinoma, rezultato nebus ir tuo atveju, jei esate labai unikali ir įdomi asmenybė, tačiau nežinote, kaip naudotis soc. tinklais arba nenorite juose aktyviai rodytis“, – plačiau į savo verslo sklaidą socialiniuose tinkluose pažiūrėti kviečia V. Žmakova. 

Organizacinio bei kūrybinio darbo reklamos agentūroje ir nuosavo verslo kūrimo bei vystymo patirties turinti Vilma pastaruosius metus smulkiam verslui padeda rasti savo kelią komunikuojant socialiniuose tinkluose. Pasak jos, viena dažnų problemų, kurios užkerta kelią sėkmingai komunikacijai, yra nuolatinis žvalgymasis į kitus ir bandymai kitų nueitą kelią gana identiškai taikyti sau.

„Štai, vienas daro taip, kitas – kitaip, o trečias štai kiek sekėjų turi. Bet jei kažkas įkelia 15 stories per dieną ir sulaukia sėkmės, tai nebūtinai yra jūsų kelias. Mano tikslas – parodyti, kur yra kiekvieno žmogaus asmeninė kelionė, kaip ją išgryninti ir likti savimi, nes būtent autentiškumas yra raktas į sėkmę“, – sako Vilma.

Autentiška istorija

Kartu su projektu „Galimybių akademija“ Vilma šiuo metu rengia trijų paskaitų kursą, kuris apima, pirmiausia, savęs pažinimo technikas, taip pat unikalaus savęs pristatymo internete paiešką bei būdus ir įrankius, kurie padeda įsiklausyti į konkrečiam verslui aktualią tikslinę auditoriją ir ją pasiekti.

Pasak Vilmos, pradėjus verslą nuo nulio ir norint būti matomam ir patraukliam soc. tinkluose, verta atrasti autentišką istoriją ir labai svarbu suprasti tikslinės auditorijos poreikius. Ir nors dažnai kyla noras kalbėti tik apie save, tik iš savo taško, tikroji soc. tinklų esmė – dalytis, girdėti, keistis informacija. Dar vienas kraštutinumas – visiškai nieko neviešinti apie save. Be tokios komunikacijos sukurti ryšį su klientais, pasak Vilmos,  taip pat sunku. Bet įmanoma pasirikti, kaip ir kiek save norisi ir verta parodyti.

„Yra skaičiavimų ir algoritmų, kiek sykių ir kokiu dažniu reikia mirgėti internete, kad būtum pastebėtas,  tačiau toks reiškinys, kaip soc. tinklų taisyklės, nelabai egzistuoja. Taisykles kuriame kiekvienas. Ir vis dėlto, jei norėsime skleisti viską ir visiems, tai pareikalaus per daug energijos ir nebus veiksminga.  Iš informacijos ir rinkos gausos verslui labai svarbu atsirinkti tai, kas iš tiesų yra aktualu potencialiam jo pirkėjui, klientui, auditorijai. O norint tai padaryti, vėlgi, pirmiausia, reikia suprasti savo poreikius, viziją ir tikslą“, – pataria V. Žmakova.

Holistinis požiūris

Pačios Vilmos kelionė ir patirtis yra labai įvairi. Nuo mažens linkusi į grožio ir kūrybos sritį, ji pasirinko gana technines poligrafijos studijas. Vėliau, dirbdama reklamos agentūroje, suprato, kad būtent kūryba ir estetika jai yra įkvėpimas ir aistra veikti. Galiausiai savo pašaukimą ji realizavo nuo pagrindų sukūrusi natūralios kosmetikos ir natūralių kvepalų prekės ženklą „Marmozel“, kurį sėkmingai augino ir vystė 8 metus. „Profesijas gana radikaliai keičiau jau 4 kartus ir tai dariau iš pajautos, kad atsiveria naujos durys ir laikas eiti, kad ir kaip patogu ar šilta dabar bebūtų“, – apie pokyčių poreikį peržengiant nežinomybės baimę pasakoja pašnekovė.

Šiuo metu Sicilijoje, Italijoje gyvenanti Vilma, anksčiau skirtingais laikotarpiais yra gyvenusi ne tik Lietuvoje, bet taip pat Slovėnijoje, Graikijoje, o po kiekvieno karjeros etapo ji nukeliaudavo į Indiją, vėliau Tailandą ir Bali, kur įgytą darbinę patirtį stengėsi sutvirtinti gilesniu savęs pažinimu ir supratimu – egzotinės kultūros stipriai plečia pasaulėžiūrą, išlaisvina nuo šablonų. Būtent holistinis požiūris į save ir savęs pajautimas, pasak jos, yra labai svarbus kiekvienam, pradedančiam verslą nuo nulio ar ieškančiam naujo karjeros kelio.

„Žmonės, kurie dabar kuria savo smulkius verslus, labai dažnu atveju, taip pat yra turėję darbo patirties biuruose, didesnėse ar mažesnėse kompanijose, ir pajuto, kad tai jiems nebeteikia džiaugsmo. Kad reikia kurti kažką savo, nes viduje įsiplieskė sukaupto potencialo liepsna, kuri gali virsti nuosavu verslu arba vidine graužatimi. Komunikacija arba sklaida internete yra kitas etapas, visgi, ne mažiau svarbus. Sėkmei svarbu gebėti apjungti savo asmenybę su rinkos poreikiais ir padėti galinčiomis technologijoms“, – holistiniu požiūriu vadovautis pataria V. Žmakova.

Rasti palaikymą

Tiesa, tam labai svarbu atsikratyti ir kai kurių baimių ar net kultūriškai mums primestų principų. Pasak Vilmos, pajutę norą keisti karjerą ar imtis pildyti svajones, žmonės dažnai pirmiausia susiduria su iliuziniu saugumo jausmu dirbant tuo metu turimą darbą.  

„Žmonės dažnai galvoja: turiu išlaikyti šeimą, išleisti į mokslus vaikus ir, galbūt, kažkada pensijoje galėsiu rizikuoti ir pildyti asmeninę svajonę. Visgi, jei nesate laimingi dabar, jei nerealizuojate savęs, jei akys nežiba, negalite suteikti džiaugsmo ir savo šeimai. Daug žmonių pamiršta gyvenimo esmę – gebėti džiaugtis dirbant ir uždirbant pinigus. Gyvename laikais, kai išgyventi gali veik kiekvienas ir veik kiekvienas turi galimybę gyventi kokybiškiau, realizuotis tame, kas patinka ir gyventi pilnavertiškai. Ir tai nėra iliuzija, būtent tai yra prasmė“, – sako Vilma.

Dažnai žmones esą stabdo ir tai, kad per dažnai klausome aplinkos ir negirdime savęs. Pasimetame triukšme.  Norint išeiti iš tokio užburto triukšmingo rato, pasak Vilmos, verta išbandyti įvairias dvasines praktikas, kurios padėtų susitelkti į save, įsiklausyti ir suprasti, išgirsti vidinį balsą. Bent pradžioje.

„Lietuviai, kaip tauta, turime gana skaudų įprotį – kritikuoti. Esame labai kritiški sau ir kitiems. Dažnai tampame ir perfekcionistais. Kritika yra ne kas kita, kaip pasitikėjimo savimi ir aplinka trūkumas bei pokyčių baimė. O kurti baimėje ar nesant savo ašyje yra neįmanoma. Kai palaikome vienas kitą, kai suteikiame laisvę kiekvienam pačiam rinktis ir prisiimti atsakomybę už savo pasirinkimus – gyvenimas labai pakinta“, – priduria V. Žmakova.

Pasak jos, daugeliui žmonių, ypač moterų, kurios nori realizuoti save naujose srityse, labiau nei žinių reikia nukreipimo ir palaikymo atrandant save ir žengiant pirmus žingsnius arba pereinant į naujus savirealizacijos lygmenis. Būtent todėl Vilma privengia reklaminių šablonų, algoritmų ir dalinasi holistinės sklaidos internete požiūriu ir tiksliniais, asmeniškai pritaikomais įrankiais.

Įrašas

Online Mokymai: Pardavimai internete - pradedančiam verslui

Norite veikti, tai, kas patinka ir nepergyventi, kaip išgyventi? / Atsibodo dirbti vardan išgyvenimo, norisi veikti kažką malonaus širdžiai? 

Plačiau
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Jums gali patikti: